I. Všeobecná ustanovení
1. Reklamační řád upravuje vzájemné vztahy mezi JON.CZ s.r.o. - PC SERVIS
KOLÍN (dále jako prodávající) a odběratelem (dále kupujícím) odebírající
zboží od prodávajícího. Reklamační řád se řídí Zákonem č. 513/1991 Sb. -
Obchodním zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů, a dále s přihlédnutím ke
specifickým podmínkám prodávajícího, které upravuje tento řád, prováděcí
procedury a postupy prodávajícího, zejména pro zboží, u kterého je k vyřízení
reklamace nutné posouzení výrobce.
2. Záruční a reklamační podmínky stanovené Reklamačním řádem se týkají pouze
zboží, jehož reklamace byla kupujícím bezodkladně řádně a oprávněně uplatněna
ve stanovené záruční době.
3. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody a ušlý zisk vyplývající z provozu
produktu, případně jeho poruchy nebo jeho nekompatibility s jinými produkty
(není-li předem písemně stanoveno jinak), ani za škody způsobené vnějšími
událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani
poskytovaná záruka.
II. Převzetí zboží
1. Kupující svým podpisem na dodacím listě stvrzuje převzetí zboží a svůj
souhlas s Reklamačním řádem a reklamačními podmínkami prodávajícího. Pokud není
zboží předáno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá
dopravce.
2. Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout okamžitě po
převzetí zboží od prodávajícího nebo od dopravce, tzn. provést kontrolu
úplnosti zboží, jeho neporušenosti, množství a deklarovaných výrobních čísel a
čísel šarží a porovnat je s dodacím listem, popř. doprovodnou dokumentací.
3. Jestliže kupující zboží neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby bylo
prohlédnuto při jeho převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při
této prohlídce jen prokáže-li, že tyto vady mělo zboží již v době jeho
převzetí.
4. Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady, které je
možné zjistit při vynaložení odborné péče.
III. Oznámení vad
1. Kupující je povinen oznámit bezodkladně po provedení prohlídky dodaného
zboží všechny vady, které zjistil, resp. které bylo možno při vynaložení
odborně provedené prohlídky zjistit.
2. Vady, které nebylo zjevně možno zjistit bezprostředně při převzetí zboží, i
když existovaly při převzetí zboží, ale projevily se později, je kupující
povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy tyto mohly být zjištěny při
vynaložení odborné péče.
3. Písemné oznámení zjištěných vad musí obsahovat identifikaci zboží, na něm
zjištěných vad a popis způsobu, jak se vady projevují.
4. Základními dokumenty pro vyřizování reklamací jsou pro zákazníka
- Faktura a Dodací list, který slouží současně jako záruční list a jsou na něm
vyznačeny délky záruk pro jednotlivé položky zboží. Dostačující jsou i čísla
těchto dokladů.
- Záruční list - Pokud výrobce / dovozce vydává vlastní záruční listy platné
pro uplatnění reklamace v ČR, jsou tyto nezbytným dokumentem pro přijetí zboží
do reklamačního řízení.
- Reklamační protokoly - V případě výskytu opakované reklamace je nezbytné
předložit příslušné předchozí reklamační protokoly.
- Vyjádření autorizovaného servisu - u reklamací zboží, které mají v ČR
autorizovaný servis, je nutné předložit platné vyjádření příslušného
autorizovaného servisu s důvodem neopravitelnosti daného výrobku a dalšími
údaji, které k vyřízení reklamace požaduje výrobce. Bez tohoto vyjádření nelze
zahájit reklamační řízení daného zboží u prodávajícího.
IV. Místo uplatnění reklamace
1. Kupující může uplatnit reklamaci buď v místě nákupu nebo u kterékoli pobočky
prodávajícího.
V. Předání a doprava reklamací
1. Kupující doručuje reklamované zboží osobně nebo dopravcem na vlastní náklady
a nebezpečí. Zboží z oprávněné reklamace je zasláno zpět na náklady
prodávajícího, zboží z neoprávněné reklamace bude kupujícímu zasláno zpět na
jeho náklady.
VI. Způsob uplatnění reklamace, potřebné dokumenty a druhy reklamačních
případů
VI. a) Zboží s výskytem závady během záruční doby
1. Rozsah záruky - na zboží, které je předmětem nákupu a prodeje mezi
prodávajícím a kupujícím, poskytuje prodávající záruku na to, že bude způsobilé
k obvyklému užívání a že bude mít obvyklé vlastnosti za dodržení příslušných
norem, pracovních postupů a výkonu. Pokud se závada projevuje pouze při
spuštěném určitém SW programu, nejedná se o důvod k reklamaci, není-li předem
písemně dohodnuto či stanoveno jinak.
2. Délka záruky - výše uvedené vlastnosti dodaného zboží jsou garantovány
maximálně po dobu, která je uvedena na Dodacím listu u jednotlivých druhů
zboží, není-li dohodnuto či stanoveno jinak.
3. Odpovědnost za vady - prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží
po převzetí kupujícím v níže uvedeném rozsahu. Má-li prodávající zboží odeslat
na místo určené kupujícím, platí, že věc byla dodána v době, kdy byla předána
prvnímu dopravci k přepravě. Prodávající je dále zavázán odstranit na své
náklady každou závadu, která vznikla na zboží konstrukční vadou, vadou
použitého materiálu nebo vadným zhotovením výrobku, za něž nese odpovědnost.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za vady, které byly kupujícím oznámeny po
uplynutí záruční doby. Takové vady jsou řešeny v režimu pozáručního placeného
servisu.
4. Nárok z odpovědnosti za vady - kupující je oprávněn uplatnit nárok z
odpovědnosti za vady ( garance), pokud oznámí prodávajícímu písemně a bez
zbytečného odkladu všechny podrobnosti o zjištěné závadě. Po obdržení této
zprávy je prodávající oprávněn pokud je k tomu v souladu s těmito podmínkami zavázán,
podle své volby:
- opravit vadné zboží
- vyměnit vadnou část výrobku
- vyměnit nebo nahradit vadný produkt produktem stejným, nebo zbožím jiného
výrobce, které má stejné nebo podobné parametry.
5. Záruční doba začíná dnem vystavení dodacího listu a prodlužuje se o dobu, po
kterou bylo zboží v oprávněném reklamačním řízení, tedy prodlužuje se o dobu
záruční opravy. Dojde-li k výměně věci nebo vadné části výrobku, záruční doba
se zkracuje o délku, po kterou kupující původní věc užíval.
6. Vrácení k opravě / výměně - pokud prodávající požádá o vrácení vadného zboží
nebo jeho části k opravě v důsledku např. vadné série, je kupující povinen
předmětné zboží bez zbytečného odkladu předat prodávajícímu. V případě, že
kupující na tuto výzvu nebude reagovat a takový druh výrobku prodávajícímu ve
stanovené lhůtě nepředá, ztrácí veškeré reklamační nároky. Nahrazené vadné
díly, součásti nebo výrobky zůstávají majetkem prodávajícího.
7. Odstranění závady svépomocí - pokud kupující sám odstraní závadu, která vznikla
v záruční době, je prodávající povinen poskytnout mu finanční nebo jinou
náhradu jen tehdy, pokud k tomu dal předem písemně souhlas.
8. Závazek ze záruky – závazek prodávajícího z této záruky platí pouze pro
takové závady, které se vyskytnou přesto, že jsou dodržovány veškeré pokyny
stanovené v návodu k obsluze, zboží je používáno způsobem tam stanoveným, za
obvyklých okolností a při dodržení stanovené péče. Nároky ze záruky nevznikají
zejména v případě, že je zboží nesprávně nebo nevhodně seřízeno nebo nastaveno
kupujícím nebo jím pověřenou osobou, v případě nesprávného zapojení nebo
nesprávné a nedostatečné úpravy, nebo v případě změn na výrobku, které kupující
provedl nebo dal provést třetí osobou bez předchozího písemného souhlasu
prodávajícího. Záruka se rovněž nevztahuje na normální opotřebování výrobku
nebo jeho částí.
9. Povinné dokumenty a náležitosti - kupující je povinen s vadným výrobkem
dodat
- povinné základní údaje a dokumenty, kterými jsou: číslo faktury a dodacího
listu, (nebo přímo faktura a dodací list), dále záruční list, reklamační
protokoly a vyjádření autorizovaného servisu (jsou-li k zahájení reklamačního
řízení třeba), na požádání prodávajícího.
- jednoznačně specifikovat závadu. Bez jejího popisu nelze zboží převzít do
reklamace.
- kompletnost zboží - Kupující je povinen předložit při reklamaci vadné zboží
zabalené v originálním obalu včetně původního příslušenství. Reklamovat lze
pouze jeden či více vadných dílů, nikoli celé PC, není-li předem dohodnuto
jinak. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy kupující
právo z odpovědnosti uplatnil, jakož i potvrzení o provedení opravy a době
jejího trvání.
- Odpovědnost za škody po převzetí poté, co byla provedena na základě reklamace
oprava či výměna - prodávající neručí za škody, které vznikly přepravou nebo
při skladování a dále za poškození, která vzniknou po převzetí zboží kupujícím.
- Vlastnické právo – zboží dodané prodávajícím zůstává vlastnictvím
prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny. Zaplacení je považováno za
uskutečněné okamžikem připsáním fakturované částky na účet prodávajícího v plné
výši u jeho banky. Pokud není v tomto řádě stanoveno jinak, platí obecná
ustanovení § 425 Obchodního zákoníku a násl.
- Výjimka ze záruky - záruka se nevztahuje na spotřební materiál, např. tonery,
barvící pásky, tiskové hlavy, cartridge, diskety, CD-R média…. s výjimkou vad
materiálu uplatněných do 4 dnů. U zboží charakteru software se záruka vztahuje
výhradně na fyzickou nečitelnost médií nebo poškozenou dokumentaci. Okamžikem
odstranění ochranných prostředků (adjustační folie, pečeti aj.) se kupující
stává oprávněným licenčním uživatelem produktu a zboží již nelze vrátit
prodávajícímu.
- Výdej zboží a ceny za skladování – opravené zboží se vydává kupujícímu na
základě jím předloženého originálu potvrzení o převzetí do opravy (reklamačního
protokolu). Pro případ nezájmu kupujícího o opravené zboží či v případě
prodlení s jeho převzetím o více jak 60 dnů poté, co k tomu byl prodávajícím
písemně vyzván, je prodávající oprávněn uskladněnou věc po uplynutí 3 měsíců
uskladnění prodat za aktuální cenu na účet kupujícího. Prodávající jako
skladovatel je oprávněn si z výtěžku prodeje věci odečíst skladné ve výši 500,-
Kč.
VI. b) Nesoulad při dodání zboží po převzetí
1. Poškozené zboží - v případě, že kupující obdrží zboží, které je v okamžiku
převzetí mechanicky či jinak viditelně poškozeno, je povinen tuto skutečnost
oznámit průkazným způsobem vedoucímu skladu nebo servisu prodávajícího. Při
osobním odběru tak musí k učinit ihned, při odběru prostřednictvím dopravní
služby vždy písemně, a to do dvou pracovních dnů příslušnému prodejci
prodávajícího po obdržení zboží od přepravce. Zároveň je povinen oznámit
záležitost ihned i příslušnému dopravci a sepsat s ním protokol o škodě. Na
pozdější oznámení či reklamace nebude brán zřetel a škody takto vzniklé nemohou
být kryty.
2. Neshoda dodávky - V případě neshody dodaného zboží s průvodními doklady
(nekompletní dodávka či záměny zboží) je postup stejný jako v předešlém odstavci.
VII. Náhrada za neoprávněnou reklamaci
1. Pokud bude při opravě zjištěno, že závada vznikla způsobem, který je
vyloučen ze záručních podmínek nebo pokud se závada na výrobku neprojeví, je
kupující povinen uhradit prodávajícímu 400,- Kč za každou započatou hodinu
vykonané práce technika a dopravné ve výši 100,-Kč, je-li zboží zpět
zákazníkovi zasláno dopravcem. Rovněž tak uhradí kupující veškeré náklady
vynaložené prodávajícím pro jednání o reklamaci u výrobce.
2. Za neoprávněnou reklamaci se považuje zejména, jestliže :
- dojde na zboží k poškození štítku, výrobního čísla, typového označení, plomby
nebo jiného vlastního označení prodávajícího např. samolepek
- dojde k mechanickému poškození zboží
- škoda byla způsobena v důsledku neodborné instalace, nesprávné obsluhy nebo
nevhodným umístěním v podmínkách, které daly vzniknout škodě svojí vlhkostí,
prašností, chemickými či fyzikálními vlivy nebo při provozu mimo rozsah teplot
od 10°C do 35°C
- závada byla způsobena nedovolenou manipulací se zbožím za chodu,
nedostatečným nebo nesprávným zasunutím komponenty do příslušného konektoru,
uvolněným cizím předmětem nebo závadou připojených komponent, které nejsou
součástí výrobku a jejichž následkem je viditelné spálení součástek nebo
plošného spoje výrobku
- škoda byla způsobena vyšší mocí (povodní, bleskem, požárem…), připojením na
síť 220-230V s větším kolísáním než 10%
- změna na zboží byla způsobena neoprávněnou osobou v záruční době, samovolnou
změnou konstrukce zboží nebo neoprávněným či nevhodným zásahem do zboží,
způsobeným kupujícím popř. jinou osobou
- škoda byla způsobena působením počítačových virů nebo použitím nevhodného
software, pracovním postupem či konfigurací
- škoda byla způsobena použitím jiných barvících pásek, tonerů, disket a medií
než těmi, které byly schváleny výrobcem
- došlo k porušení podmínek ze strany kupujícího, uvedených v záručním listě
- jsou uplatňovány vady způsobené jiným nastavením než dovolují manuály a též
závady, které se neprojeví v době uvedené kupujícím.
VIII. Odpovědnost za znehodnocení dat
1. Prodávající nepřebírá odpovědnost za data ponechaná na médiích během
servisního zásahu ani nenese odpovědnost za případné ztráty, které nastanou
kupujícímu následkem poruchy.
IX. Závěrečná ustanovení
1. Tento reklamační řád je platný od 1.11.2017 a vztahuje se na zboží zakoupené
ode dne jeho platnosti.
2. Prodávající si vyhrazuje právo na jeho změnu